Liften

Woonhaven heeft ongeveer 600 liften in al haar gebouwen. Die onderhouden we niet zelf, daarvoor werken we samen met externe firma's.

Veel gebouwen hebben liften. Doordat ze veel gebruikt worden, moeten er af en toe reparaties gebeuren. Daarvoor werken we samen met externe firma's. Want liften repareren is een heel technische materie. De liftenfirma's zorgen ervoor dat liften hersteld worden en doen preventief onderhoud.

Wie is verantwoordelijk voor jouw lift?

We werken samen met verschillende firma's. Om de paar jaar herbekijken we de samenwerking en consulteren we andere firma's. Dat is wettelijk geregeld. UIteindelijk kiezen we voor de firma die de beste service levert tegen de beste prijs.

Vandaag zijn Thyssen en Otis onze belangrijkste liftenfirma's. Maar als je wil weten welke firma verantwoordelijk is voor jouw gebouw, kijk dan in ons overzicht.

Algemene afspraken

Is er een probleem met de lift?

  • Contacteer dan jouw liftenfirma. Je vindt de telefoonnummer in de lift of er net buiten. Daar kan je 24/7 naar bellen om problemen te melden.
  • Volgens het contract moet de firma binnen de 2 uur ter plaatse zijn. Dat wil niet zeggen dat de lift dan hersteld is! De technicus doet zijn best om alles te repareren. Lukt dat niet, dan zet hij de lift buiten dienst. Je kan dan even geen gebruik van de lift maken. Woonhaven probeert er mee voor te zorgen dat alle problemen zo snel mogelijk opgelost zijn.

 

Zit er iemand vast in de lift?

  • Contacteer dan telefonisch de liftenfirma.
  • Volgens het contract moet de firma binnen het uur ter plaatse zijn. Het eerste wat ze doen is iedereen uit de lift halen.
  • Als je zelf vastzit, blijf dan kalm. Er komt altijd hulp, je moet geen schrik hebben. Er is ook altijd voldoende zuurstof in de lift, want mensen denken soms van niet.
  • Het is niet nodig om de brandweer te bellen, tenzij er echt ernstige medische problemen zijn.