Woonhaven verandert vanaf 1 september

Vanaf 1 september zijn er nieuwe openingsuren, nieuwe telefoonnummers en een paar nieuwe gezichten. Hieronder krijg je meer uitleg. We passen onze website met alle nieuwe gegevens half augustus aan.

Al zes jaar werken we elke dag hard voor onze huurders en kandidaat-huurders. Dat we dat goed doen, dat blijkt uit de tevredenheidsenquête en het visitatierapport. Maar we vinden zelf dat goed nog niet goed genoeg is. We willen altijd het beste voor onze huurders en kandidaat-huurders. Daarom hebben we beslist een paar grote veranderingen te doen. Alle voorbereidingen hebben we achter de rug, vanaf 1 september 2014 is het zover!

4 redenen om te veranderen

Er zijn vier redenen waarom we beslist hebben ons structuur te veranderen.

  1. Beter dienstverlening voor kandidaat-huurders. Vandaag moeten ze naar 3 locaties op verschillende dagen gaan. Vanaf 1 september is er 1 locatie die dagelijks open is.
  2. Betere dienstverlening voor huurders. Vandaag moet je naar een kantoor in je regio gaan. Dat verschil in regio's schaffen we af. Je kan naar al onze kantoren gaan.
  3. Woningen sneller verhuren. Als iemand verhuist, willen we die woning snel terug verhuren. Om ervoor te zorgen dat dit snel gebeurt, brengen we alle diensten die dit organiseren, samen.
  4. Leefbaarheid. Met de financiële steun van de stad Antwerpen kunnen we een heel leefbaarheidsplan uitwerken. Hierover lees je hieronder meer.

Aparte kantoren voor huurders & kandidaat-huurders

Onze huurders hebben de keuze uit maar liefst 9 kantoren. Dat is er één meer dan vandaag. Het nieuwe kantoor komt in de Stenenbrug (Borgerhout). Je kan langskomen waar en wanneer je wilt. In deze huurderskantoren kan je terecht voor al je administratie, alle paperassen. We werken niet meer met drie regio’s. Woon je dus op Linkeroever maar ben je bijvoorbeeld toevallig in Hoboken? Kom dan gerust daar even langs als je een vraag hebt. In 2 kantoren is het bovendien mogelijk om een afspraak te maken. Twee keer per maand is één kantoor langer open, tot 18 uur.

Voor kandidaat-huurders komt er een apart kantoor. Daar kunnen ze elke dag terecht om zich in te schrijven of als ze vragen hebben over hun dossier. Een vast team van medewerkers houdt zich bezig met alle dossiers van kandidaat-huurders. Dat zijn trouwens twee groepen:

  • Gezinnen die nog niet bij ons wonen.
  • Gezinnen die bij ons wonen, maar willen verhuizen. Die beschouwen we dan als kandidaat-huurders.

Het nieuwe kantoor voor kandidaat-huurders komt aan de blauwe Silvertoptoren en zal dan ook kantoor Silvertop heten.

De openingsuren van alle kantoren en hoe je er moet geraken, dat vind je in dit document. Half augustus passen we onze website aan met de nieuwe openingsuren. Alle kandidaat-huurders krijgen een persoonlijke brief met de nieuwe contactgegevens. Huurders informeren we via onze speciale Wonen & Weten, de website, standaard infobladen bij alle gewone brieven en affiches in onze kantoren.

Nieuwe contactgegevens

Als huurder kan je voor je administratie in alle kantoren terecht. Vanaf 1 september moet je ook nog maar drie telefoonnummers van Woonhaven echt goed kennen. Heb je thuis toegang tot internet? Dan kan je ons natuurlijk ook via de website contacteren.

  • Je sociaal assistent. We hebben zeventien sociaal assistenten, die allemaal in verschillende wijken werken. Wie waar werkt, dat lees je hier. Je kan je sociaal assistent altijd bellen of e-mailen. Of gewoon aanspreken als je ze tegenkomt in je gebouw. Je sociaal assistent helpt je met al je persoonlijke problemen. Voor technische of administratieve zaken verwijst hij je met plezier door naar zijn collega’s.
  • Huurdersadministratie. Een vraag over je huurprijs, gezinsveranderingen, inkomensveranderingen …? Contacteer dan huurdersadministratie via huurder@woonhaven.be of 03 212 25 00. Of kom dus naar een van onze 9 kantoren.
  • Technische dienst. Heb je een technisch probleem, contacteer ons dan! Je laat beter iets repareren voor er meer schade is. Via dit formulier kan je onze technische dienst contacteren. Wij bellen je zelf op. Dat is snel & gratis. Als je wil bellen, dan is dat naar het nummer 03 213 47 00.

Nieuwe openingsuren

Onze negen kantoren + ons inschrijvingskantoor Silvertop hebben allemaal verschillende openingsuren. Bovendien hebben we nieuwe openingsmomenten. Als we open zijn, is dat van 9 tot 12 uur of van 13 tot 16 uur. Daarnaast zijn er twee huurderskantoren waar je altijd een afspraak kan maken.

Het volledige overzicht vind je op deze affiche. Je kan er ook lezen hoe je in onze kantoren kan geraken met de fiets of het openbaar vervoer.

Sociaal assistenten – nieuwe gezichten

Een paar sociaal assistenten veranderen op 1 september van wijken. Dat komt omdat een paar collega’s Woonhaven hebben verlaten of een andere functie hebben. Het volledige overzicht van onze sociaal assistenten vind je hier, we geven alvast de opvallendste verschuivingen. Alle huurders krijgen in augustus nog een huurderskaartje met daarop onder andere de contactgegevens van hun sociaal assistent.

  • 2018. An Van den Bulck is het nieuwe gezicht in deze wijk. Ze vervangt Céline Laurijssen.
  • 2020. Sofie Verreth is een nieuwe collega die vooral in het Kiel werkt. Ze is op 1 juli gestart.
  • 2030, Luchtbal. De bewoners van de Canadablokken, centraal in de wijk, krijgen een nieuw gezicht, Céline Laurijssen.
  • 2040, Berendrecht. Glen Smets neemt Berendrecht over van Natalie, die coördinator Leefbaarheid is geworden.
  • 2060. Zoé Warmenbol is een nieuwe collega die in de wijken gaat werken waar vroeger Kim Van den Bossche werkte. Kim werkt vanaf 1 september voor de dienst Leefbaarheid.
  • 2100. Zoé Warmenbol gaat de Jos van Geellaan overnemen van Bart Seijnhaeve.
  • 2610. Alle huurders van Wilrijk krijgen een nieuwe sociaal assistente, Lutgarde Hicquet.

Ook bij de directeurs van Woonhaven zijn er een paar veranderingen.

  • Wouter Gehre is al een paar maanden algemeen directeur.
  • Steven Wouters is de directeur voor alle huurders. Hij was dat al voor de mensen in het centrum en het zuiden van Antwerpen, nu is hij dat voor heel Antwerpen. Je zal hem vaak op bewonersvergaderingen zien.
  • Luc Casier is verantwoordelijk voor alles wat met kandidaat-huurders te maken heeft. Hij gaat er met zijn team ook voor zorgen dat onze woningen niet te lang leeg staan.
  • Rudy Clé blijft de verantwoordelijke directeur van onze grote projecten en de technische dienst.

Leefbaarheid

Leefbaarheid wil zeggen dat iedereen goed (samen) leeft. Als het nodig is, helpt Woonhaven daarbij. Aan leefbaarheid werken  doen we op verschillende domeinen:

  • onthaal nieuwe huurders
  • ontmoeting en goede relaties tussen buren, samen leven met veel verschillende mensen
  • properheid
  • veiligheid

In elke wijk bekijkt de sociaal assistent samen met andere diensten (zowel binnen als buiten Woonhaven) wat er nodig is om de leefbaarheid te verbeteren.

  • Dit kan via technopreventieve maatregelen. Met technische aanpassingen proberen we sluikstorten, wildplassen, ongewenste bezoekers … te vermijden. Zo houden we onze gebouwen properder en veiliger.
  • We installeren camera’s als extra hulpmiddel tegen overlast, vandalisme of sluikstort. Via de camerabeelden gaan we op zoek naar de verantwoordelijke van dergelijke overtredingen.
  • De dienst doet ook acties rond leefbaarheid. Dit kan allerlei vormen aannemen.

Alle diensten van Woonhaven Antwerpen werken mee aan de leefbaarheid. Voor een aantal opdrachten zijn er speciale medewerkers. Er is de coördinator leefbaarheid en de medewerker leefbaarheid, maar er zijn ook het Net.Werk-team en de conciërges.

Het Net.Werk-team

Dit team focust op properheid en veiligheid.

  • Ze verwijderen sluikstort in onze gebouwen. U moet ervoor zorgen dat onze gebouwen proper zijn, het Net.Werk-team helpt als het nodig is.
  • Samen met de sociale dienst doen ze blok aan de beurt-acties. Een week lang werken ze in een paar gebouwen. Zo motiveren ze de bewoners om zelf alles proper te houden.
  • De wijktoezichters controleren de veiligheid in onze gebouwen en kijken of iedereen het reglement van inwendige orde respecteert. Ze willen dat u veilig en rustig kunt wonen.
  • Specifiek controleren de wijktoezichters onze gebouwen op brandpreventie. Hiervoor komen ze een paar keer per jaar in elk gebouw.
  • Het Net.Werk-team installeert rookmelders in woningen en gemeenschappelijke delen.

Conciërges

Sinds 2014 zijn er in drie wijken van Woonhaven conciërges actief. Ze lossen kleine technische problemen op, helpen bewoners bij het vinden van de juiste diensten en organiseren evenementen in hun wijk. Het is een nieuw project en als het goed gaat, komen er in de toekomst nieuwe conciërges.